Városlista
2025. július 29, kedd - Márta

Hírek

2020. Február 14. 08:24, péntek | Belföld
Forrás: mti/illusztráció: pixabay

A magyarok is egyre többet költenek Valentin-napi ajándékokra

A magyarok is egyre többet költenek Valentin-napi ajándékokra

A Valentin-napi költések 17 százalékkal, a készülődés alatti vásárlások összege pedig több mint 30 százalékkal nőtt az elmúlt három évben

- közölte a Mastercard egy 53 ország adatait feldolgozó tanulmány alapján. A magyarok is egyre többet költenek kedvesükre Valentin-napon.

A Mastercard közleménye szerint a hagyományosabb Valentin-napi ajándékokkal - mint például a virág vagy az ékszer - szemben a legtöbb vizsgált országban egyre népszerűbb meglepetések az élmények. A hotelfoglalások értéke például 22 százalékkal nőtt, repülőjegyre pedig összességében 13 százalékkal költenek többet ebben az időszakban (a vizsgált 53 országban összesen 2,2 milliárd dollárt). A Valentin-napi éttermi költések értéke 16 százalékkal nőtt az elmúlt három évben, 2019-re elérve a 3,4 milliárd dollárt. Ezzel szemben a hagyományos ajándékokra fordított összeg az utóbbi három évben csupán 4 százalékkal emelkedett.

Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a közleményben kifejti: Magyarországon számottevően az utóbbi néhány évben indult be a Valentin-napi vásárlás, az elmúlt három évben 48 százalékkal nőtt a vásárlások értéke.

Tavaly február 14. előtt a magyarok 33 százalékkal költöttek többet ékszerre, mint 2017-ben, míg a virágboltokban 163 százalékkal hagytak ott többet. A magyarok 2019-ben közel 3,5 milliárd forintot fizettek ki éttermekben a Valentin-nap környékén, ami 82 százalékos növekedést jelent az elmúlt három év során. Mindent összevetve Magyarországon egyre többet áldoznak az emberek a kedvesükre Valentin-nap alkalmából, tavaly közel 12 milliárd forintot költöttek el, átlagosan 4800 forintot fejenként.

Az internetes vásárlás térnyerése Valentin-nap körül is megfigyelhető: az elmúlt három évben az online tranzakciók száma 57 százalékkal nőtt, míg a hagyományos üzletekben az egyérintéses fizetés tarol, 175 százalékkal emelkedett három év alatt.

A Valentin-nap megtervezése is egyre tudatosabbá válik. A vásárlások jellemző időpontja minden eddiginél korábbra került, az utolsó pillanatos tranzakciók száma visszaesett. 2019-ben február 11-én vásároltak a legtöbbet, míg 2018-ban még február 12-én tetőzött a készülődés, 2017-ben pedig a legtöbben még az utolsó napon, február 13-án vásároltak meglepetést.

Érdekesség, hogy míg világviszonylatban egyre korábbi időpontra esnek a Valentin-nappal kapcsolatos vásárlások, a magyarok továbbra is az utolsó utáni pillanatra tartogatták a vásárlást, a többség 2019-ben február 15-én gondoskodott az ajándékról.

A Valentin-napi költéseket vizsgáló tanulmány kifejezetten az alkalomra vásárolt cikkeket veszi figyelembe a hitel-, betéti és prepaid kártyás tranzakciók alapján.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Július 28. 20:31, hétfő | Belföld

Mandoki Soulmates - 50 ÉV SZABADSÁGVÁGY MEGAKONCERT

A Lánchídnál kapták lencsevégre a három barátot Leslie Mandokit, Csupó Gábort és Szűcs Lászlót, amint ötven év után újra együtt álltak azon a titkos helyen, ahol egykor életük legnagyobb döntését hozták meg.

2025. Július 28. 07:53, hétfő | Belföld

Magyar helikopter indult Bulgáriába az erdőtüzek elleni küzdelem támogatására

A Magyar Honvédség (MH) egyik H225M helikoptere indult Bulgáriába, hogy segítsen az ottani erdőtüzek megfékezésében.

2025. Július 28. 07:52, hétfő | Belföld

Szijjártó Péter: Magyarország nagy nyertese a Kínával való gazdasági együttműködésnek

Magyarország nagy nyertese a Kínával való gazdasági kapcsolatoknak, hazánk kiváló példa arra, hogy menyit is lehet profitálni a keleti és a nyugati vállalatok közötti kulturált, civilizált együttműködésből

2025. Július 27. 09:09, vasárnap | Belföld

MÁV: felsővezeték-szakadás miatt hosszabb a menetidő a győri fővonalon

Letörött a Budapestről Bécsbe tartó Semmelweis EC mozdonyának áramszedője, a vonat utasait a katasztrófavédelem segítségével szállítják át másik vonatra.