Városlista
2025. szeptember 11, csütörtök - Teodóra

Hírek

2013. Május 13. 11:24, hétfő | Belföld
Forrás: mno.hu

Győri élménygyár – TT-t visz a Wörthi-tóhoz az Audi

Győri élménygyár – TT-t visz a Wörthi-tóhoz az Audi

A VW-konszern és a Wörthi-tó már hosszú évek óta ad helyet a német tulajdonban lévő márkák rajongóinak és a márkaklubok találkozásának, a híres nemzetközi találkozó formájában. Ahogy az lenni szokott, idén is májusban kerül sor a nagyszabású eseményre, mi több, már a hétvégén elkezdődik a 2013-as Wörthersee Tour.

Különösen büszkén számolhatunk be az Audi 2013-as puskaporára: mivel egy különleges TT-t készítettek fel a németek, ezért hazai (egészen pontosan győri) jelentősége is van az autónak. A tervezők szeme előtt a maximális tapadás és a lehető legintenzívebb vezetési élmény lebegett a fejlesztés során, így hát a sikerhez a négykerekűnek Quattro hajtásra, alacsony tömegre, lehetőleg kézi váltóra és egy erős motorra lenne szüksége. Szerencsére az „Audi TT ultra quattro concept” ezekből a hozzávalókból mindegyikkel büszkélkedhet.

Az eleve könnyű, alumíniumban gazdag vázból további 43 kilogrammot sikerült lefaragni, a karosszéria a szénszál erősítésű műanyag (CFK) széleskörű felhasználásának köszönhetően pedig további 57 kilóval lett könnyebb, így már rögtön mínusz 100 kilónál tartunk. A hátsó ülések az élvezet áldozatai lettek, az R8 GT szuperkönnyű első kagylóülései pedig további 22 kilogramm „veszteséget” jelentenek.

A hátsó ülésekről le kell mondanunk - így a 310 lóerőhöz 1,1 tonna tartozik

Súlyt nyertek a tervezők a speciális kerámia fékekkel és a titán kipufogórendszerrel, míg a különleges keréktárcsák összesen mínusz 20 kilót hoztak a konyhára. A szélvészgyors, teljesen átdolgozott futómű mérlege -6 kg, míg az áramellátásról egy mindössze 4 kilós lítiumos akkumulátor gondoskodik, mégpedig a sofőrülés alatt. A jelentősen átdolgozott kétliteres, négyhengeres TFSI turbómotor tömege 25 kilóval csökkent, a sajtóanyagból pedig kiderül, hogy az összes beavatkozás együttesen szumma 300 kilót jelent, vagyis ennyivel könnyebb a TT ultra quattro concept egy hozzá hasonló szériakivitelnél, például egy TT-S modellnél. A habot a tortán a korrekt felszereltség jelenti, így többek között a klímaberendezésről és az elektromos ablakokról sem kell lemondani.

A motorra visszatérve: a két literből nem kevesebb, mint 310 lóerőt sajtoltak ki a mérnökök, amihez 400 Nm-es csúcsnyomaték társul (1900–5000 / 1 perc között). Ezek igen komoly adatok, bár nem kell megijedni, hisz’ literteljesítményben ez a kétliteres még mindig távol áll a Mercedes A45 AMG 360 lóerős műremekétől, ami ráadásul szériában kelleti magát. De nincs is szüksége komolyabb teljesítményre az Audinak: a 310 lóerő az 1111 kilós saját tömeggel párosulva 3,6 kg/lóerős tömeg/teljesítmény arányt jelent, ami már-már szuperautókra jellemző érték.

Nem meglepő, hogy a menetteljesítmények is ezt jelzik: a gyorsan kapcsolható kézi váltónak és az összkerékhajtásnak is köszönhetően 4,2 másodperces 0–100 km/h-s sprintidőről és 280 km/h-s végsebességről beszélhetünk, ráadásul a hiányzó adatok ellenére a fogyasztás is garantáltan emberi keretek között marad. Egyedül hangélmény terén nem veheti hát fel a kívánatos TT a versenyt a sokhengeres sportautókkal, titán kipufogó ide vagy oda.

Ahogy a találkozón leleplezett limitált modellektől eddig már megszokhattuk, úgy a szériagyártásra hiába is várunk, ám ne szomorkodjanak, a szuperkönnyű TT egészen biztosan megfizethetetlen lenne – cserébe viszont vásárolhatnak sokkal erősebb (igaz, lényegesen nehezebb), akár 360 lóerős széria TT-t is, igazi győri szívvel. A speciális anyagoknak egyelőre nagyon megkérik az árát, arra viszont kitűnően megfelel a négykarikások büszkesége, hogy újabb bizonyítékot adjon a könnyűszerkezetes építésmód előnyeire.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 11. 07:19, csütörtök | Belföld

MÁV: péntektől közvetlen vonatjáratokkal érhető el Beregszász és Ungvár

Péntektől közvetlen vonatjáratokkal érhető el Magyarországról Beregszász és Ungvár, miután az ukrajnai vasúthálózat fejlesztése lehetővé teszi Kárpátalja határmenti térségének könnyebb elérését

2025. Szeptember 11. 07:14, csütörtök | Belföld

Gyopáros Alpár: közel 1500 falusi kisbolt kapott fejlesztési támogatást

A Magyar Falu Program keretében közel 1500, napi fogyasztási cikket értékesítő üzlet kapott fejlesztési támogatást, legtöbbjük ezzel a bezárástól menekült meg

2025. Szeptember 11. 07:14, csütörtök | Belföld

Gyopáros Alpár: közel 1500 falusi kisbolt kapott fejlesztési támogatást

A Magyar Falu Program keretében közel 1500, napi fogyasztási cikket értékesítő üzlet kapott fejlesztési támogatást, legtöbbjük ezzel a bezárástól menekült meg

2025. Szeptember 11. 07:12, csütörtök | Belföld

Orbán Viktor: Magyarország teljes szolidaritását fejezi ki Lengyelországgal az éjszakai drónincidens kapcsán

Magyarország teljes szolidaritását fejezi ki Lengyelországgal az éjszakai drónincidens kapcsán, Lengyelország területi integritásának megsértése elfogadhatatlan - közölte a miniszterelnök szerdán a Facebook-oldalán.