Városlista
2025. szeptember 11, csütörtök - Teodóra

Hírek

2020. December 05. 09:00, szombat | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

Kampány indult a sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére

Kampány indult a sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére

Kampányt indított a minőségi sertéshús fogyasztásának népszerűsítésére az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT).

Feldman Zsolt, az agrártárca államtitkára az MTI-hez pénteken eljuttatott közös közleményben kiemelte, hogy a hetedik éve zajló kampány időszaka alatt 7-8 kilogrammal nőtt Magyarországon az egy főre jutó sertéshús fogyasztás. A sertéságazat jelenleg is különleges kihívásokkal szembesül, de a magyarországi állatjóléti viszonyok kiemelkedően magasak európai szinten is. A költségvetési támogatásoknak köszönhetően a jövőkép mindenképpen pozitív, hiszen a nagy beruházási pályázatokon a sertéstartók több tízmilliárd forintnyi beruházási igénnyel jelentkeztek. Ez is azt mutatja, hogy van igény a fejlesztésre azért, hogy még jobb körülmények között, még fejlettebb technológiával még több jó minőségű, biztonságos magyar sertéshús kerüljön a hazai fogyasztók asztalára és az exportpiacokra is - tette hozzá.

Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese elmondta: a kampány legfőbb célja továbbra is a kiváló minőségű sertéshús és készítményeinek fogyasztásösztönzése, továbbá az ágazat gazdasági helyzetének javítása. A kampány nyomtatott és online felületeken fut, emellett rádióban és közterületeken is megjelennek hirdetések.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke pedig azt hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshús ágazat: a koronavírus és az afrikai sertéspestis (asp) is nehezíti a sertéstenyésztők és -feldolgozók életét.

Az asp ugyan az emberre nem veszélyes, németországi megjelenésének hatására azonban jelentősen esett az élősertés ára Európában, így Magyarországon is. Ezért arra kéri a fogyasztókat, hogy segítsék az ágazatot azzal, hogy magyar hústerméket vásárolnak. A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltűntetni a hús eredetét kiírva vagy zászlóval, így a vásárlók könnyen meg tudják állapítani, honnan származik az általuk választott tőkehús.

A kampányról bővebb információ a https://www.amc.hu/serteskampany/ honlapon érhető el.

Címkék: hús, kampány, sertés

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 11. 07:19, csütörtök | Belföld

MÁV: péntektől közvetlen vonatjáratokkal érhető el Beregszász és Ungvár

Péntektől közvetlen vonatjáratokkal érhető el Magyarországról Beregszász és Ungvár, miután az ukrajnai vasúthálózat fejlesztése lehetővé teszi Kárpátalja határmenti térségének könnyebb elérését

2025. Szeptember 11. 07:14, csütörtök | Belföld

Gyopáros Alpár: közel 1500 falusi kisbolt kapott fejlesztési támogatást

A Magyar Falu Program keretében közel 1500, napi fogyasztási cikket értékesítő üzlet kapott fejlesztési támogatást, legtöbbjük ezzel a bezárástól menekült meg

2025. Szeptember 11. 07:14, csütörtök | Belföld

Gyopáros Alpár: közel 1500 falusi kisbolt kapott fejlesztési támogatást

A Magyar Falu Program keretében közel 1500, napi fogyasztási cikket értékesítő üzlet kapott fejlesztési támogatást, legtöbbjük ezzel a bezárástól menekült meg

2025. Szeptember 11. 07:12, csütörtök | Belföld

Orbán Viktor: Magyarország teljes szolidaritását fejezi ki Lengyelországgal az éjszakai drónincidens kapcsán

Magyarország teljes szolidaritását fejezi ki Lengyelországgal az éjszakai drónincidens kapcsán, Lengyelország területi integritásának megsértése elfogadhatatlan - közölte a miniszterelnök szerdán a Facebook-oldalán.