Városlista
2024. november 21, csütörtök - Olivér

Hírek

2012. Április 14. 14:05, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress

Vonat- és buszjáratok szűnnek meg vasárnaptól

Vonat- és buszjáratok szűnnek meg vasárnaptól

Mintegy négyszáz vonat- és harminc menetrend szerinti helyközi autóbuszjárat szűnik meg vasárnaptól a közösségi közlekedésben.

A szaktárca elképzelései szerint a vasúti és autó­buszos menetrendek módosítása, összehangolása a közösségi közlekedés reformjának csak az egyik lépése lesz, az év második felében változik a kedvezményrendszer, kevesebb Volán társaság működik majd az országban, és átalakul a MÁV tulajdonosi szerkezete is.

Vasárnaptól jelentős változásra számíthat az utazóközönség - írja a Magyar Hírlap: a MÁV vasútvonalainak a felén mintegy négyszáz személyszállító vonat szűnik meg, illetve alakul át a közlekedési rend, ezzel párhuzamosan pedig harminc Volán-járat is kiesik a menetrendből. Így a fővárosból Győrbe, Tatabányára, Miskolcra, Ózdra, Szombathelyre, Nagykanizsára és Szegedre közlekedő Volán autóbuszok utazóközönsége ezentúl a MÁV szolgáltatásait veheti igénybe. Mint azt a vasúttársaság közölte, az intézkedés célja, hogy a vasúti személyszállítás teljesítménye a valós utazási igényekhez közelítsen, de a munkába és iskolába járáshoz mindenhol lesz elegendő vonat.

A menetrend-módosítás leginkább a regionális, illetve az amúgy is alacsony forgalmú mellékvonalakat érinti: a főváros környéki elővárosi forgalomban szinte egyáltalán nincs változás, egy miskolci InterCity kivételével valamennyi városközi gyorsvonat megmarad, és néhány fővonalon a rövid távolságon közlekedő személyvonatok szűnnek meg. Nincs vonalbezárás, viszont a mellékvonalak többségén napi két-három pár szerelvény közlekedését rendeli meg a szaktárca.

A változással éves szinten hatmillió kilométerrel kevesebbet tesznek meg a személyszállító vonatok a MÁV hálózatán. Mint azt Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára közölte, 2007-ben az ütemes menetrend országos bevezetésekor tízmillió kilométerrel emelkedett az éves szintű futásteljesítmény, az utasszám viszont nem változott. Ezzel szemben amíg 2007-ben ötvenmilliárd forint volt a MÁV támogatása, az idén a személyszállító vasúttársaság árkiegészítése 147, míg a pályavasút költségtérítése 47 milliárd forintot tesz ki. Az államtitkár szerint ugyanakkor a MÁV egyik legnagyobb működési problémája a magas adósságállomány. Az idén 36 milliárd forint hitel jár le, erre még nincs forrás a költségvetésben.

OrientPress Hírügynökség

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld

Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban

Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.

2024. November 21. 07:49, csütörtök | Belföld

David Pressman bejelentette távozását

A liberális demokrácia védelmének fontosságáról tartott beszédet David Pressman budapesti amerikai nagykövet, akinek mandátuma január közepén jár le.

2024. November 20. 07:39, szerda | Belföld

Pintér Sándor: az elmúlt két évben több mint kilencven intézkedés segítette az egészségügy jobbítását

Az egészségügy jobbítását több mint kilencven intézkedés segítette az elmúlt két évben - mondta Pintér Sándor belügyminiszter a Magyar Kórházszövetség és a Medicina Fórum közös konferenciáján kedden Budapesten.

2024. November 19. 07:56, kedd | Belföld

Gyulay Zsolt: elsősorban elköteleződés, konszenzus kell az olimpiarendezéshez

Elsősorban el kellene köteleződni, társadalmi konszenzusnak kellene kialakulnia ahhoz, hogy Budapest, illetve Magyarország egyszer olimpiát rendezhessen